violoo

CGV / Refund and return

Conditions générales de vente.

Les présentes conditions de vente sont conclues d’une part par Violette Loosen, propriétaire de violoo dont le siège social est situé au 130, rue du Faubourg de Douai, 59000 Lille, immatriculée au Registre du Commerce et des Sociétés de Lille sous le numéro 83523776900020 et gérant le site www.violoo.fr et, d’autre part, par toute personne physique ou morale souhaitant procéder à un achat via le site internet www.violoo.fr dénommée ci-après " l’acheteur ".

Article 1. Objet

Les présentes conditions de vente visent à définir les relations contractuelles entre violoo et l’acheteur et les conditions applicables à tout achat effectué par le biais du site internet www.violoo.fr. L’acquisition d’un produit à travers le présent site implique une acceptation sans réserve par l’acheteur des présentes conditions de vente dont l’acheteur reconnaît avoir pris connaissance préalablement à sa commande.

Article 2. Produits

Les produits proposés sont ceux qui figurent sur le site www.violoo.fr dans la limite des stocks disponibles. Chaque produit est présenté sur le site internet sous forme d’un descriptif reprenant ses principales caractéristiques techniques (dimensions, utilisation, composition…). Les photographies sont les plus fidèles possibles mais n’engagent en rien le vendeur. La vente des produits présentés dans le site www.violoo.fr est destinée à tous les acheteurs résidants dans les pays qui autorisent pleinement l’entrée sur leur territoire de ces produits.

Article 3. Tarifs

Les prix figurant sur les fiches produits du catalogue internet et sont des prix en Euros (€) toutes taxes comprises (TTC) tenant compte de la TVA applicable au jour de la commande. Tout changement du taux de la TVA pourra être répercuté sur le prix des produits. Les prix indiqués ne comprennent pas les frais de livraison, facturés en supplément du prix des produits achetés suivant le montant total de la commande.

Article 4. Commande et modalités de paiement

Paiement sécurisé par Paypal ou carte bancaire : l’acheteur sélectionne les produits qu’il souhaite commander dans le « panier », modifie si besoin (quantités, références…), vérifie l’adresse de livraison ou en renseigne une nouvelle. Puis, les frais de port sont calculés et soumis à l’acheteur, ainsi que le nom du transporteur. Ensuite, l’acheteur choisit le mode de paiement de son choix : « Paiement par Paypal ». L’étape suivante lui propose de vérifier l’ensemble des informations, prendre connaissance et accepter les présentes conditions générales de vente en cochant la case correspondante, puis l’invite à valider sa commande en cliquant sur le bouton « Confirmer ma commande ». Enfin, l’acheteur est redirigé sur l’interface sécurisée PAYPAL ou STRIPE afin de renseigner en toute sécurité ses références de compte Paypal ou de carte bleue personnelle. Si le paiement est accepté, la commande est enregistrée et le contrat définitivement formé. La confirmation d’une commande entraîne acceptation des présentes conditions de vente, la reconnaissance d’en avoir parfaite connaissance et la renonciation à se prévaloir de ses propres conditions d’achat. Si l’acheteur souhaite contacter violoo par email à l’adresse suivante : [email protected]

Article 5. Réserve de propriété

Violoo conserve la propriété pleine et entière des produits vendus jusqu'au parfait encaissement du prix, en principal, frais et taxes compris.

Article 6. Rétractation

En vertu de l’article L121-20 du Code de la consommation, l’acheteur dispose d'un délai de quatorze jours ouvrables à compter de la livraison de leur commande pour exercer son droit de rétractation et ainsi faire retour du produit au vendeur pour échange ou remboursement sans pénalité, à l’exception des frais de retour.

Article 7. Livraison

Les livraisons sont faites à l’adresse indiquée sur le bon de commande qui ne peut être que dans la zone géographique convenue. Les commandes Françaises sont effectuées par La Poste via COLISSIMO, service de livraison avec suivi et indemnisation, ou Mondial Relay service de livraison en point relais avec suivi et indemnisé à hauteur de 25€. Pour une indemnisation plus élevée, merci de me contacter par email.

Article 8. Garantie

Tous les produits fournis par violoo bénéficient de la garantie légale prévue par les articles 1641 et suivants du Code civil. En cas de non conformité d’un produit vendu, il pourra être retourné à violoo qui le reprendra, l’échangera ou le remboursera. Toutes les réclamations, demandes d’échange ou de remboursement doivent s’effectuer par mail à l’adresse suivante: [email protected] dans un délai de quinze jours après livraison.

Article 9. Propriété intellectuelle

Tous les éléments du site www.violoo.fr sont et restent la propriété intellectuelle et exclusive de Violette Loosen. Personne n’est autorisé à reproduire, exploiter, ou utiliser à quelque titre que ce soit, même partiellement, des éléments du site qu’ils soient sous forme de photo, logo, visuel ou texte.

Article 11. Données à caractère personnel

Violoo s'engage à préserver la confidentialité des informations fournies par l’acheteur, qu'il serait amené à transmettre pour l'utilisation de certains services. Toute information le concernant est soumise aux dispositions de la loi n° 78-17 du 6 janvier 1978. A ce titre, l'internaute dispose d'un droit d'accès, de modification et de suppression des informations le concernant. Il peut en faire la demande à tout moment par mail à l’adresse suivante: [email protected]

Article 12. Règlement des litiges

Les présentes conditions de vente à distance sont soumises à la loi française.


Terms & Conditions

1. Introduction

violoo provides the website www.violoo.fr and offers accessories for sale. These Terms & Conditions shall apply in the latest version to all orders and contracts made by violoo and the client, who either is a private person of 16 years of age or over (hereinafter "consumer").

2. Important Advice

2.1. Any goods on our website www.violoo.fr are presented in a true-to-life manner to a large extent. Due to different settings or performances of screens or printers, the illustration can differ from the real appearance. The consistency cannot be guaranteed by violoo.

2.2. The products as presented on the website can be out of stock or unavailable for other reasons or vary in price in individual cases. The presentation of goods on the website is no binding offer. Unless specified otherwise all mentioned prices are given in EURO.

2.3. Please note that order(s) shipped outside of France may be subject to import taxes, customs duties and fees levied by the destination country. The recipient of an order may be subject to such import taxes, customs duties and fees, which are levied once a shipment reaches the recipient's country. Additional charges for customs clearance must be borne by the recipient; we have no control over these charges and can't predict what they may be. Customs policies vary widely from country to country.

3. Contract

3.1. All contracts between you and violoo are closed by transferring any chosen items into the shopping bag on the website and upon completion of the order form and its dispatch by clicking the button "Place Order" or pressing "Return" or "Enter" on the keyboard (binding order of the customer) and finally upon receipt of the order confirmation of violoo sent to the e-mail-account of the customer as stated in the order form or alternatively upon shipping of the goods at the latest. Customer accepts these Terms & Conditions by clicking the button in the order form. Any mistakes in the order form can be corrected by the change before dispatch of the order. The prices valid at the date and time of order apply.

4. Shipping and Delivery

4.1. Unless otherwise agreed the shipping will be carried out to the address given by the customer. Periods of delivery are non-binding, unless otherwise expressed.

4.2. We are unable to deliver to APO/FPO addresses, as well as P.O. Boxes. 
PLEASE NOTE: Some countries may have restrictions on the receipt of specific items.

4.3. Please note that we aim to dispatch all orders within 48 hours. Estimated delivery times are to be used as a guide only and commence from the date of dispatch, violoo is not responsible for any delays caused by destination customs clearance processes and/or due to Force majeure.

4.4. If the customer has special requests concerning the type of shipment, e.g. express shipment, the additional costs shall be charged. The risk shall be transferred to the customer when the goods are transferred to a forwarder or carrier, in any case when they leave of the studio of violoo.

5. Payment

Payments including shipping fees are accepted via credit card, Stripe or PayPal. In the event that ordered goods are not available at present, any amounts credited in advance will be full refunded immediately.

5.1. PayPal

By choosing the payment option PayPal the customer agrees to pay immediately after the purchase order. Affirmation of the contract and delivery will be effected upon receipt of payment. violoo is entitled to cancel an order, if the payment is not made within five (5) working days within the order.

5.2. Credit Card

All credit card information (numbers, expiry dates etc) will be handled with an encrypted protocol automatically to ensure that neither violoo nor third party have access to this information. This credit card information will only be used again after purchase transaction in the case of eventual refunds. Please note that this is a direct withdrawal.

6. Retention of Title

All goods will remain in our property until payment is received in full. In the case of a delay of payment over a period of more than five (5) working days, violoo is entitled to terminate the contract and claim back the goods.

7. Warranty / Liability

7.1. Condition of the Goods

All instructions, designs, illustrations, technical data, weight, measurement and performance specifications, which are contained in product folders, catalogues, circulars, announcements or price lists, have a purely informative character. We do not guarantee the correctness of these data.

7.2. Liability

If you believe a product has a material or manufacturing defect, please stop using the product and contact us on [email protected] with photo(s), production tracking number, invoice and a description of the defect. We will contact you in order to confirm how to proceed. Please note that if we find the product has been damaged intentionally or through misuse, you will not be entitled to claim. Compensation for consequential damage caused by defects in delivered goods shall be excluded subject to our approval.

7.3. Complaints

In the case of eventual complaints please feel free to contact us at: [email protected]

8. Returns

8.1. Returns

We want you to be happy with our products. Should you for any reason be unhappy with the delivered product, you have the right to return the unused product within 14 days (after the delivery of your order). To initiate the return procedure, please contact us at [email protected]. Kindly note that the product must be returned in an unused condition, in all original packaging and with hangtag still attached. We ask that you provide us with a tracking number for your returned package as soon as this is available to ensure the smooth arrival of your return. You are responsible for the shipping costs of returning your goods. You can select the carrier of your choice, but we recommend using traceable carrier, such as DHL or UPS. We have the right to deny refund if the returned product does not meet our policy requirements. Once your returned product has arrived at our studio and been assessed as being in a satisfactory condition for return, we will process your refund.  

8.2. Consequences of Refund

In the case of an effective revocation both parties are entitled to demand the refund of achievements mutually. In the event of deterioration of the goods violoo is entitled to claim a refund as compensation; this shall not apply when the deterioration is only based on tryout of the goods - comparable with the situation in a shop. In the event that the returned goods have been used, worn, washed, the packing materials and/or the signet has been removed, no refunds will be made. Shipping costs of the delivery are not refunded by violoo.

Refunds will be carried out within seven (7) business days upon receipt of the returned item.

8.3. Carrier for Returns

You can select the carrier of your choice, but we recommend depending on your location DHL or UPS.

9. Intellectual Property Rights

All copyright, trademarks and other intellectual property rights in all text, images and other materials on this website and/or application are the property of violoo.

9.1. Copyright

Without obtaining the prior written consent of the copyright owner, you are not permitted to publish, modify, distribute, or reproduce in any format, any of the content which appears on this website nor may you use any such content in connection with any business or commercial enterprise.

10. Governing Law / General Terms

10.1. The law of France shall apply.

10.2. The Terms & Conditions of violoo will supersede any other general terms and conditions binding upon the customer.

11. Contact

[email protected] / www.violoo.fr

Editorial Responsibility:

Violette Loosen